Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu göreve seçilmesinden tam 18 gün sonra 13 Nisan 2009 tarihinde Adapazarı Gazetesine bu röportajı yapmıştı
İşte medyabar.com arşivinde yer alan o röportaj... gelmesinin ardından tüm harcamaları kısarak tasarruf tedbirlerini devreye sokan Büyükşehir Belediye Başkanı Toçoğlu, "Devlet malına el uzatılması, yolsuzluk, usulsüzlük, tembellik bizim kitabımızda yazmayan şeylerdir" dedi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu, başkan seçilmesinin ardından ilk röportajını Adapazarı Gazetesi'ne verdi. Başkan Toçoğlu ile adaylığı, seçim süreci, belediyenin şuan ki durumu, projeleri ve özel hayatı ile ilgili konuştuk. Toçoğlu, Sakarya'da artık yeni bir dönemin başladığını belirterek artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını söyledi.
Büyükşehir Belediye Başkanlığı adaylığınızdan başlamak istiyorum. Daha önce Aziz Duran'ın aday olması halinde aday olmayacağınızı söylemiştiniz. Nasıl gelişti? Bekliyor muydunuz aday gösterilmeyi?O günleri hatırlarsanız, ben Büyükşehir Belediye Başkanlığına aday olmayacağımı değil, Aziz Bey adaylığını açıklarsa benim aday olarak çıkmamın uygun olmadığını söylemiştim. Tabi bu gerçekleşmeyince benim Büyükşehir Belediye başkan adayı olmam gayet normal.
8b]AMCAOĞLU İLE SORUN YOK
Seçim sürecinde rakibiniz bu kez de MHP'den aday olan amcaoğlunuz Enver Toçoğlu oldu. Seçim sürecinde bir araya gelmediniz ama hep karşı karşıya geldiniz. Sizin Enver Bey hakkında açıklamalarınızı duymasak da O sizin ve partinizle ilgili sert eleştirilerde bulundu. Aile arasında bir sorun yaşandı mı? Nasıl değerlendiriyorsunuz?Biz Enver Bey'le ilk defa karşı karşıya gelmiyoruz. Enver Bey milletvekilliğine ve belediye başkanlığına daha önce de farklı partilerden aday oldu. Daha öncede siyasi olarak zaten yollarımız kesişmemişti. Ancak son seçimde aynı koltuğa ikimiz birden aday olunca şartlar biraz daha farklılaştı. Tabi ki Enver Bey benim amcamın oğlu ve büyüğüm. Kendinse karşı kişisel bir saygısızlığım olamaz, olmadı da. Ancak bizim de hassas olduğumuz bazı noktalar var. Siyaset yapıyoruz ve bunu yaparken de bazı kırmızı çizgilerin korunması gerektiğine inanıyorum.
Seçimde son haftaya girilirken gerginlik, tansiyon arttı. Eleştirilerin dozu da arttı.Evet son dönemde eleştiriler, karalama kampanyaları arttı. Bazı isimlerle ilgili olarak bir takım yolsuzluk, usulsüzlüklerle ilgili mesnetsiz bir takım suçlamalarda bulundular. Tabi biz de bunlara karşı cevapsız kalamazdık. Kendimizi savunmak adına gereken cevapları da verdik. Gerginliği artıran şeyler bunlardı. Sizlerde basın olarak yakından takip ettiniz. Ben bu kırmızı çizgilere dikkat edip, ona göre bir üslupla hareket ettim.
Seçim döneminde Büyükşehir Belediye adaylığı için on civarında aday çıktı. Bunlar içinde belediye başkanları da vardı. Aday adayı olmayan birisinin aday gösterilmesi ya da beklentileri bir hayal kırıklığı ve alınganlıklar doğurdu. Bu süreci nasıl atlattınız, gönüllerini nasıl aldınız? Bu seçim süreci biraz enteresan cereyan etti. Bu yüzden arkadaşlarımızın gönüllerinin buruk olmasını anlayışla karşılamak lazım. Ben adaylar belirlendikten sonra eğer aynı çatı altında siyaset yapacaksak herkesin partinin verdiği kararlara saygı göstermesi lazım. Ben hem yaş itibariyle hem tecrübe olarak bu görevin bana düştüğü inancıyla arkadaşlarıma sürekli yakın durmaya çalıştım. Ufak tefek konuları mesele yapmadım. Onlarda zaman içerisinde o ilk duyguları aştıktan sonra adım attılar. Özellikle son bir ay içerisinde çok iyi bir seçim süreci geçirdik.
Seçim döneminde çok geniş bir kadroyla çalışmadınız. Bazı ilçe adayları örneğin, Serdivan, Erenler ve Arifiye adayları o bölgelerdeki toplantılarda sürekli yanınızda oldular. Bu süreçte özellikle il başkanıyla ilgili eleştiriler oldu. Aday ve teşkilatlarla tam organize olamadınız mı?Seçimden önce teşkilatların yanımızda olmadığı yönündeki tespit doğru değil. İlçe teşkilatlarımızın tümü yanımızda oldular. Sadece merkezde değil diğer ilçelere de gittiğimizde oradaki arkadaşlarımızın yakın ilgisini gördüm. İl başkanımızın durumu biraz farklı. İl başkanımız sadece Büyükşehir Belediye seçimlerini değil bütün bir seçimi organize ettiği için her yerde olması zaten mümkün değil.
Ama diğer partilerde örneğin MHP ve Demokrat Parti'de il başkanları Büyükşehir adaylarıyla daha fazla mesai geçirdiklerini gördük Bizim il başkanımızda bize destek oldu. Başkanımız kendisine aşırı güveni olan bir insan. Ancak destek konusunda bir sıkıntı çekmedik. Sonuçta onların görevlendirdiği kişilerle siyaset yaptık.
BELEDİYE'DE TASARRUF TEDBİRLERİ
Şuan Büyükşehir Belediyesi'ni tanımaya çalışıyorsunuz. Birimlerin raporlarını alıyorsunuz sanırım. Önünüzde bir şey var mı?Şimdi yeni bir ortam. Bu ortamı organize etmek bu ortamı tanımakla mümkün. Biz bir yandan ziyaretçi kabul ederken bir yandan da belediyenin mali ve idari durumu üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bundan sonra nasıl bir yol takip etmeliyiz, önceliklerimizin hangisini hayata geçireceğiz, bu konularda çalışmalar yapıyoruz.
Belediyenin mali durumu nasıl? Daha önce size katıldığınız bir tv programında da sorulmuştu ve borç miktarını tam olarak bilmediğinizi söylemiştiniz&;Yerel gazetelere de yansıdı. Belediyede tasarruf tedbirlerini yürürlüğe sokmuşsunuz. Nasıl bir tasarruf bu? Bir kemer sıkma mı yoksa israfı önleme mi?
Belediyeni mali durumuna ilişkin olarak bazı düzenlemeler yapacağız. Borç olması normaldir. Ama kontrollü borç olması gerekiyor. Belediyelerin son bir yılları biraz daha gevşek geçer. Bizim bir şansızlığımızda eskiden yapılan bir takım hizmetlerin ödeme dönemlerinin de bizim dönemimize denk gelmesi. Mali durumumuz çok iyi değil. Kurum olarak herkes elbirliği ile üzerine düşen görevi yerine getirmeli. Tasarrufa yönelik bir takım tedbirler alıyoruz. Bu tasarruflar bundan sonra da devam edecek. Hangi noktada bir aşırılık söz konusu ise bunların tamamı kesilecek. Başta ben olmak üzere bütün arkadaşlarımız bize yardımcı olmak durumundalar. Çünkü bu tedbirler alınmazsa ve ilave bir takım mali kaynaklar oluşturulmazsa sıkıntı çekeriz. Sanıyorum mayıs ayından itibaren çok farklı bir dönem oluşacak.
Büyükşehir'in bağlı kurumlarla birlikte iki bin civarında personeli var. Belediyelerde giderlerin büyük bir kısmını bu personel giderleri oluşturuyor. Ayrıca hantal bir yapı var. Sayıyı azaltacak mısınız?Dışardan da görüldüğü gibi ağır bir personel yükü var. Kamuda bu personel fazlalığı işi hızlandırmaz daha fazla yavaşlatır. Ancak bu ülkenin bir zorluğu da var. Başlatılmış adam başlatılmıştır. Kalkıp da böyle bir ortamda kimseyi kapının önüne koymak da çok da doğru değil. Ancak verimlilik esasıyla hareket edeceğiz. Emekliliği gelmiş arkadaşlarımızdan emekli olmalarını isteyeceğiz. Emekli olanların yerine çalışan almayacağız. Belli bir süreç içerisinde bu sayıyı normale çekmeye çalışacağız.
KENTSEL DÖNÜŞÜM VE ULAŞIM
Seçimler öncesinde yaklaşık 40 projenizi geniş katılımlı bir toplantı ile kamuoyuyla paylaştınız. Bunlar içinde ilk olarak hangisini hayata geçirmeye çalışacaksınız?Geçmişten gelen yapımı devam eden projelerimiz var. Bunlar tamamlanacak. İlk etapta hayata geçirmeyi planladığımız projeleri ele alıyoruz. Bir kere kentsel dönüşüm projesi için Salı günü ekibimizle birlikte Ankara'ya gidiyoruz. TOKİ ile görüşmelere başlayacağız. Çok önem verdiğimiz projelerden birisi olduğu için bir an önce başlatmak istiyoruz. Tabi dönüşte esnaflarımızla da görüşeceğiz. Bir diğer konuda ulaşım meselesi. Mevsim itibariyle de uygun bir dönemdeyiz. Okullarında tatile girmesiyle birlikte bu ulaşım konusunda mesafe almak istiyoruz. Öncelik vereceğimiz iki konu bunlar. Diğer projelerimizde zaman içerisinde hayata geçecek.
Üst kadroda bir revizyona gidiyorsunuz. Daha önce Serdivan'da sizinle birlikte çalışan Orhan Bayraktar'ı Özel Kalem Müdürlüğü'ne, Ayhan Kardan'ı ise Genel Sekreter Yardımcılığı'na getirdiniz. Genel Sekreter'in Ankara'dan geleceği, atanacağı söyleniyor. Doğru mu?Biz bir siyasi parti yoluyla göreve geliyoruz. Bir takım önemli işleri istişare etmemiz kadar doğal bir şey olamaz. Sürekli olarak milletvekillerimizle, il yönetimimizle, partimizin üst yöneticileriyle bir takım görüşmeler yapıyoruz. Sonuçta bu ilde çalışacak kişinin herkesin tasvibini, onayını almış birisi olması şehrin hizmet alımı için önemlidir.
Yani kurum içerisinden birisinin Genel Sekreterlik görevine getirilmeyecek. Ankara'dan bir isim gelecek.
Büyük bir ihtimalle kurum içerisinden olmayacak. Bu Ankara olur, İstanbul olur. Sakarya'dan olmayacak diye bir şey yok. Birkaç isim var üzerinde durduğumuz. Bunlardan birisi olacak.
İLÇELERE ADİL HİZMET
Büyükşehir'e bağlı 10 ilçenin de tamamı AK Partili belediye. Bu hizmet paylaşımını nasıl yapacaksınız? Elbette hizmette ayrımcılık yapmayacaksınız ama sizin için de zor olmayacak mı?Her şeyden evvel ilçe belediye başkanı arkadaşlarımızla uyum içerisinde çalışmak zorundayız. Bu uyumu sağlayacak anahtar da adaletli olmaktır. Bir Büyükşehir Belediye Başkanı olarak gerçeklerle, adaletle hareket etme yerine duygularımla hareket edersem bu birlikteliği sürdüremeyiz. Bunun belli ölçüleri vardır. Her belediyenin katkısı büyüklüğüne göredir. Biz arkadaşlarımızla istişare ediyoruz. Herkesin katkısı ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hizmet götüreceğiz. Bu işte duygusallık yok. Artık hepsi arkadaşımız.
Sakarya deprem felaketi sonrası Büyükşehir statüsüne kavuşturuldu. Ancak diğer Büyükşehirlerle kıyas yaptığımızda nüfus ve ekonomik olarak geride gözüküyor. Şehri gerçek anlamda nasıl büyüteceksiniz? Bir Kayseri, Konya gibi marka kent olabilecek mi Sakarya?Şunu kabul etmek gerekir ki biz Büyükşehir belediyesi olarak geniş bir hizmet alanına sahip olmamıza karşın bu oranda gelire sahip değiliz. Biz bunun için seçildik. Hem gelirlerimizi artırmak hem şehrimizi ön plana çıkarmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Nereye varacağımızı zaman gösterecek.
Kendinize model, örnek aldığınız bir belediye var mı?Performans olarak belediyeleri takip ediyorum. Ama model olarak şu belediyeyi örnek aldık diyemem. Herkesin şartları farklıdır. Aslında biz konum olarak en avantajlı illerden bir tanesiyiz. Bu potansiyeli değerlendirmek istiyoruz. Ancak dediğim gibi bizim mali portremizi düzeltmemiz ve bir takım girişimcileri buraya çekmemiz lazım.
Siz bir dönem Serdivanspor'a da başkanlık yaptınız. Amatör sporlara olan ilginiz biliniyor. Bu konuda yeni dönemde özellikle katkı sağlamaya devam edecek misiniz?Yasal olarak da bizim sosyal tesis ve amatör sporlara destek çıkmamız gerekiyor. Biz geçen dönem yapılan yardımlara devam edeceğiz. Bunlar dışında ilçelerimize spor tesisleri kazandırma projelerimiz de var.
Sakaryaspor Büyükşehir Belediyesi'nin elini çekmesinin ardından tarihinin en kötü dönemini geçiriyor. Kanunen de belediyelerin profesyonel kulüplere yardımına engel var. Siz desteğinizi sürdürecek misiniz?Söylediğiniz gibi profesyonel kulüpler konusunda farklı bir durum söz konusu. Sakaryspor konusunu da iyi değerlendirmek lazım. Bu şehirde 15 yıldır birtakım insanlar Sakaryaspor siyasetin boyunduruğundan kurtarılmalıdır, belediyenin boyunduruğundan kurtarılmalıdır diye mücadele ettiler. Sakaryaspor bir konsensüsle belediyenin olmaktan çıkarıldı. Bu arkadaşlarımıza fırsat tanımak lazım. Büyükşehir Belediyemiz bugün Sakaryaspor'a bir takım destekler sağlamakta. Bu destekler benim dönemimde de devam edecek
HİÇBİRŞEY ESKİSİ GİBİ OLMAYACAK
Milletvekili Ayhan Sefer Üstün geçtiğimiz günlerde Belediyeye yaptığı ziyarette "Zeki Toçoğlu ile Sakarya'da artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak" demişti. Sakarya'da değişecek olan nedir?Sanırım Sayın milletvekilimiz bu sözü bilerek ifade etti. Bu sözler onun amaçladığı yere ulaşmıştır. Bunu somutlaştırmak doğru olmaz. Ama yeni bir dinamizm yeni bir görüntü olacak. Sakaryalılar bu değişimi fark edecekler.
Milletvekilleri ile aranız nasıl? Geçen dönem bazı sıkınlar olduğu biliniyordu. Bu dönem size özellikle Ankara ile ilgili tam destek verecekler mi?Sayın vekilimizin bahsettiği "Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak" sözüyle kastettiği şeylerden bir tanesi de budur. Milletvekillerimizin beşiyle de aramız gayet iyi. Her konuda yanımızdalar. Hepsi de bize destek oluyorlar. Sadece milletvekillerimiz değil parti yönetimiyle de aramız çok iyi. Biz bir iktidar partisiyiz. Gücümüzü ancak birlik ve beraberlik içerisinde hareket edersek gösterebiliriz. Ankara'nın Sakarya'ya dikkatini ancak birlik beraberlik içerisinde olursak çekebiliriz. Bunu da sağladık.
Beş yıllık bir görev süreniz var. Bu süreç sonunda en çok yapmak istediğiniz, Sakarya'da olmasını istediğiniz şey nedir?Şöyle bir şey arzuluyorum. İktidarıyla muhalefetiyle, STK'larıyla bu şehrin sorunlarını çözmek için ortak hareket edecek bir ortamın oluşturulmasını arzu ediyorum.
Bu birlikte yönetim nasıl olacak? Sürekli bu kurumlara danışmak bir kargaşa doğurmaz mı?Herkes kendi görev alanının gerektirdiğini yaptığı sürece bir sorun çıkmaz. Neticede tüm STK'ların kurumların hedefi bu şehre bir şeyler kazandırmaktır. Bu şehre bir şeyler vermek, değer katmak gibi bir ortak hedef etrafında birleşeceğiz. Fedakarlık, öncülük gerekiyorsa biz yapacağız. Bu şehirde herkesin bir tarafa çekmeye çalıştığı değil de ortak bir hedefe yöneldiği bir ortam oluşturabilirsek çok iyi olacak.
TOÇOĞLU'NUN KIRMIZI ÇİZGİLERİ
Zeki Toçoğlu'nun kırmızı çizgileri', yönetim ilkeleri nelerdir?Zeki Toçoğlu'nun kırmızı çizgileri devlet malına el uzatılması, yolsuzluk, usulsüzlük, tembellik bizim kitabımızda yazmayan şeylerdir. Bir kere herkes bu konularda dikkatli olacak. Bir kere devletin malını, milletin malını hepimiz kendi malımıza gösterdiğimizden daha fazla çaba sarf ederek koruyacağız. Bu konuda israftan suiistimale kadar bütün kapılara kapalıyız. Hiç kimse bu milletin emaneti olan bu belediyede israf etmeyecek, müsrif davranmayacak, usule, hakka hukuka dikkat edecek. Sonuçta biz buraya çalışmak için, hizmet üretmek için geldik. Herkes gücünün kudretinin yettiği kadar çaba sarf etmek zorundadır.
Kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz? Muhafazakar mı, muhafazakar demokrat mı, İslamcı mı, liberal mi?Partimiz muhafazakar demokrat ilkelere sahip bir parti. Bizlerde bu ilkeleri benimsiyoruz. Geleneğe toplumsal değerlere saygılı, yeniliğe ve gelişime açık bir anlayış içerindeyiz.
Aday gösterildiğinizde, başkan seçildiğinizde çok heyecanlandınız mı?
Beni sevinçten çok aldığım mesuliyet duygusu düşündürüyor. Gittiğim her yerde insanların daha önce görev yaptığım Serdivan'la, bizlerle ilgili çok müspet görüşleri, düşünceleri var. Bu anlamda bizlerden de çok şey bekliyorlar. Heyecandan çok bu mesuliyet duygusu beni daha çok ürpertiyor. İnsanların Zeki Toçoğlu şehir için hakkıyla hizmet etmesidir beni mutlu edecek şey.
İşinizi yaparken en çok neye öfkelenir, neye tahammül edemezsiniz?İşin savsaklanmasına çok kızarım. Verilen bir işin yapılacak bir görevin zamanında yapılmasını isterim. Bugün yapılacak işin yarına bırakılmasını ertelenmesini asla istemem. Dikkatsizliğe kızarım. En çok kızdığım şeylerden bir tanesi ise devlet malına hassasiyet gösterilmemesidir. Özellikle söylüyorum Herkes milletin emanetine dikkat etmek zorundadır.
Sizi ne mutlu eder?Beni halkın mutlu olması mutlu eder. Ben Serdivan'daki gibi bir ortam meydana getirebilirsem bu beni mutlu eder. Halkımızın yüzünün gülmesi… Çocuklarımızın huzur ve güven dolu bir şehirde büyümesi, gençlerimizin bu şehrin potansiyeline inanması, kısacası mutlu ve güler yüzlü hemşerilerimizle bir arada olmak beni mutlu eder.
TATİL YOK
Hayat düzeniniz de başkanlıkla birlikte muhakkak değişiyordur. Çok mu yoğunsunuz. Büyükşehir Belediye Başkanı çok mu geç yatıp erken kalkar?Evet, bu tempoya alışmak zorundayız. Çok geç yatmam. Erken kalkarım ama evden erken çıkmam. Şimdi program değişti. Büyükşehir'de protokol görevleri fazla olduğu, sorumluluğumuz arttığı ve çok çalışmamız gerektiği için hafta sonumuzda dolu oluyor. Bunlara alışacağız.
Başbakan Erdoğan, yoğun seçim programı sonrası kısa süreli tatil yapıyor. Siz de çok yoğun bir tempoda çalıştınız uzun süre. Bir kaçamak yapıp tatile çıkacak mısınız?Başbakanımızın çalışma temposuyla bizim ki mukayese edilemez. Şu aşamada ben tatile çıkamam. Öncelikle buradaki işleri yoluna koymamız. Sistemi işletmemiz lazım. Gideceğimiz zaman kafamızın rahat olması lazım. Bu yıl tatile çıkabileceğimi düşünmüyorum.
Aileniz nasıl karşıladı başkan seçilmenizi? Onlar alışabildiler mi?
Çocuklar 10 yıldır belediye başkanlığı yaptığım için alışkınlar. Ama Büyükşehir olduğu için onlarla daha az vakit geçireceğimden buruk bir sevinç yaşadılar.
Eşiniz de bundan sonra daha fazla yanınızda olacak. O alışabildi mi?
Tabi alışkanlıkları değiştirmek, sürekli göz önünde olmak kolay değil ama biraz zor da olsa onunda bu yoğunluğa alışacağını düşünüyorum.
Maltepe'deki başkanlık konutuna taşınacak mısınız?Hayır. Evi taşımayacağım zaten. Ben babadan kalma evimizde oturmaya devam edeceğiz. Konutu misafirhane olarak kullanabiliriz.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tasarrufa yönelik bir takım tedbirler alıyoruz. Bu tasarruflar bundan sonra da devam edecek. Hangi noktada bir aşırılık söz konusu ise bunların tamamı kesilecek.'
Bir yandan ziyaretçi kabul ederken bir yandan da belediyenin mali ve idari durumu üzerine çalışmalar yapıyoruz.'
Bugün yapılacak işin yarına bırakılmasını ertelenmesini asla istemem. Dikkatsizliğe kızarım. En çok kızdığım şeylerden bir tanesi ise devlet malına hassasiyet gösterilmemesidir. Özellikle söylüyorum Herkes milletin emanetine dikkat etmek zorundadır.'
Bu yıl tatile çıkacağımı zannetmiyorum. Şunun farkındayız; çok çalışmamız gerekiyor, gece gündüz, bayram seyran, hafta sonu demeden çok çalışacağız
Başkanlık konutuna taşınmayacağım. Babamdan kalan evde oturmaya devam edeceğim.' Adapazarı Gazetesi)
Bu habere yapılan yorumlar
aziz duran'a 15 sene taammül ettiniz,şimdi zeki toçoğlunu niye eleştiriyorsunuz,bırakın kardeşim 14 senesi daha var,ayıp ediyorsunuz sayın başkana,ne güzel işler yolunda giderken bu eleştiriler niye allah aşkına,seçimler gelince iki türban edebiyatına nasıl olsa oylarınızı vereceksiniz,seçimlere kadar rahat verin bari...
mücahit @ 11.02.2010 20:14:56
tek kelıme ıle BASARISIZSIN
turan kızılelma @ 11.02.2010 13:14:26
sayın medyabar köşe yazarları sakaryamızın ve insanlarımızın yaşadığı sorunlara sık sık değiniyorsunuz sizleri kutluyorum, ancak büyükşehir belediyesinin korucuk dorukkentte yaptırdığı konutlar konusunda bu köşe yazarlarımız seslerini çıkarmazlar neden acaba burada firma verdiği sözde durmamış,11 ınci ayın 25 inde teslim etmesi gereken konutları zamanında teslim edememiş suçlu aramış büyükşehir belediyesini suçlamıştır. konunun büyükşehir belediyesiyle uzaktan yakından alakası yoktur firma yanı gül-iş inşaat ve nazar inşaat vatandaştan tıkır tıkır parasını almıştır hemde banka kıredisi olduğu için tamamını peşin altış, vatandaş bankaya borçlanmıştır. ayrıcı tapuları vermemektedirler çünkü bankayla anlaşmalılar tapular alındığında biliyorlarki vatandaş kıredisini düşük faizle yeniden yapılandırmak isteyecektir. çok rica ediyorum 1200 konut alan bu insanların haklarını aramada medyamızıda yanımızda görmek istiyoruz. saygılar...
YUSUF ALTINTAŞ @ 11.02.2010 12:23:34
Sayın Başkan Adil değil amma isminizde adalet olduğuna eminim.
Sizler Allahın suyunu isanlara paraylastanlara kızıyoruduz.Daha fazlasını eklediniz.
Şehir içi yolla rın halini görmüyorsunuz.
Yine milletten aldığınız direk ve dolaylı vergiler yetmemiş gibi caddelerden Deli Dumrul haracı alıyorsunuz.
Satılmadık bir ayakkabılarımız kaldı.
Şehir içi ulaşım allaha emanet.Daha yazayımmı? Ha iş yok kime yandaş olmayana.Olana Adamına göre iş yaratıyorsunuz.
54 @ 11.02.2010 09:23:01
başkanım yeni yapılan kent parka lütfen oturma yeri yaptırın çardak gibi ailemizle yer bulamıyoruz birde güvenlikçiler pek dolaşmıyor kavgalar oluyor vatandaş ayırıyor ne zabıta var nede güvenlikçi kapanıyorlar odaya akşama kadar oturuyorlar ekibi kontrol edilmesini istiyoruz bi akşam eşinizle bi gelseniz habersiz ne demejk istedimi anlarsınız teşekkürler.
isimsis @ 24.06.2009 15:44:00
ÖNCELİKLE HAYIRLI OLSUN BAŞKANIM SUYLA İLGİ SORACAKTIM KADEME TUTARINI KALDIRSANIZ İYİ OLUR VATANDAŞTAN TEPKİ TOPLUYORSUNUZ HALEN DAHA KÖYLERDE İÇME SUYU SIKINTISI VAR ANCAK İÇME SUYU SAGLANMADAN SAYAÇLAR TAKILDI 2 YIL KADAR OLDU PEKİ BU SAYAÇLARIN ÇOGU ARIZALANMIŞTIR BİDAHA DEGİŞİM OLACAK SONRA ADASU ŞİRKETE BİDAHA TAKMA PARASI VERECEK PEKİ NEDEN İŞLEMLER BİTTİKTEN SONRA SAYAÇLAR TAKILSA SORUN KALMIYACAK BUNLARIN ÖNLENMESİ LAZIM FAZLA ABONELİK VERİLMESİN KÖYLERDE LÜTFEN BU KONUYLA İLGİLENMENİZİ İSTİYORUZ KÜÇÜK SORUN GİBİ ANCAK ADASUYA OLAN SORUNLAR BÜYÜMESİN TEŞEKKÜRLER.BU İŞLERİN ŞİRKET ÜZERİNDEN KALMASI LAZIM.
isimsiz @ 05.05.2009 19:32:31
adasuda çözümsüzlüğü zeki toçoğlu mu getirdi?akp zihniyeti diyorsunuz ya biz diğer ziğniyetleri seçim öncesi gördük gökten yıldızları veriyodu. 2000 işçi alıyordu birileri. birileride 20 000 kişiye iş istihdamı sağlıyordu.köylünün sütünü 1 tl den alanlar vardı 30 mart sabahı tapu dağıtanlar vardı. 30 mart sabahı belediyenini kadrolarını sil baştan değiştirecekler vardı.daha neler neler.........ama nerde kaldı onlar.su üstüne yazı yazınca kalmıyor dostum... şimdi gerçekler var........
semih kılıç @ 18.04.2009 08:59:47
sayın zeki bey güzel konuşmussunuz hayata dair herşeyi ortaya koymuşssunuz başkanlığınız hayırlı olsun allah utandırmasın. aşağıda yorum yapan adasu karşıtı arkadaşlarıda kınıyorum eminimki başkan bu sorunu çözüp mütahit arkadaşlarada desteğini sağlayacaktır...
nihal karaman @ 17.04.2009 18:36:14
buarada adasudaki mütahit arkadaşlara azda olsa gülüyorum kesinlikle akp zihniyetine oy atmışlardır bunun karşılığıda budur kusura bakmayın sayın adasu çalışanları ...
mehmet şahin @ 17.04.2009 18:33:13
bende tosun arkadaşıma katılıyorum bu işler köprüyü geçene kadardı. arkadaşlar gerçekten insanlar hakettikleri gibi yönetiliyorlar bence adasuda sıkıntılı olan arkadaşlarda kesinlikle akp ye oy atmışlardır ama bence karşılığını bulamıyorlar sayın zeki tocoğlu bu kardeşlerimize arkadaşlarımıza destek verip başkanlığını sağlam adımlarla ilerletmesini temenni ediyoruz...
emre ... @ 17.04.2009 18:30:24
siz daha çok bekleyin adasuda çözümü,seçim bitti hemşerim,akp ve zeki toçoğlu köprüyü geçti bile,sizlerin oyları sayesinde,GEÇMİŞ OLSUN,cenabı allah birdahaki seçimlerde sizlere akıl fikir versin,insanlar hak ettikleriyle yönetiliyor...
tosun @ 16.04.2009 21:11:12
sayın başkan bende adasudaki bolluğu gördüm buraya biran önce gidip buradaki çaresiz arkadaşlara yardım etmenizi temenni ediyoruz hergün bir kardeşimizin sıkıntıları var burda bu kardeşlerimiz sakaryanın yükünü çekiyorlar ve büyükşehirin en büyük gelir kaynağı adasudur.
hasan bostancı @ 15.04.2009 14:56:18
sayın moderatör arkadaşlara soruyorum burdaki sorunları sayın zeki tocoğluna iletmiyorlarmı iletinki herkesin cektiği sıkıntıları bilsin bakın birdünya tepki var lütfen başkana email yada telf iletinki sıkıntıları okusun...
ahmet ergün @ 14.04.2009 23:34:04
mahmut kardeşime katılıyorum bu adasudaki bolluk nerden geliyor acaba heryer kiralık araç kaynıyor birileri buradan rant sağlıyor ama sayın başkan buna lütfen çözüm getirin adasudaki mütahit kardeşlerimizede allah yardımcıları olsun diyorum inanıyorumki sayın zeki bey bu işin üstesinden gelecektir
emre adil @ 14.04.2009 23:32:11
tasarrufa adasudan başlayın başkanım hangi devirde yaşıyoruz ki heryer araba adasuyun önünde makan araçları bi servis olur isteyen gelir isteyen belediyeyle gelir bizler okumaya araba bulamıyoruz köylerde uzak yerlerde sorunlar var iş yapan elemen az iş yapmayan çok adasuda .
mahmut uyar @ 14.04.2009 15:29:27
yine adasu ve şirket elemenları yeni ceza kesiyorlar elemanlara okunmayan aboneler için peki neden sebep,adasu fazla abonelik veriyor ve diyelimki 250 li haneli köyde 350 abonelik var neden şirkete sen tak hakedişe yaz böyle olurmu şirket bakar fazla takıp para almaya sen adasu olarak köye gelirsin muhtardan bilgi alırsın ve kadrolu ekibin kontrol eder sonra şirket sayaç takıp abone yapar ama malesef birileri arada parayı yiyor gibi başkanım bu konuları takibe alın ve fazla olan aboneler yüzünden elemenların maaşı kesiliyor duyarlı olalım başkanım teşekkürler.
mahmut uyar @ 14.04.2009 15:25:57
öncelikle başkanımıza hayırlı olsun,daha önce arkadaşların belirttigi gibi adasuda problem çok tabiki bunu çeken bilir masa başındakiler bilmez,bizlere abonelerle ilgili barkot taktırdılar ve takılı olan yerlere söylüyoruz var barkotları diye napalım sökün yenisini takın diyolar işte küçük yolsuzluklardan biri acaba içerden birileriyle baylaşılıyor diye şübhe duyuyoruz,şirket 3yılından sonraterar ihaleye girdi ve 1 yıl daha devam edecek ancak bizim 3 yıllık tazminatlarımız ne oldu başkanımız bu konularla ilgilenirse seviniriz,lütfen biraz bizlerle ilgilenin bizlaerde sakaryalı evlatlarınız,kapınıza gelen adasu şirkaet elemanını bi bakın mont vereceklerdi,ayakkabı parası vereceklerdi yok ne anlatalım sıkıntımız çok umarım gelişme saglanır.
mahmut uyar @ 14.04.2009 15:14:50
tasaruf tedbiri olarak aziz duranın altına makam arabası sofor telefon danışmanlık ücreti maltepe lojmanı ile mi yapıyorsun hadi oradan bilbortların parasını kim oduyor nasıl tasaru bu
hakan @ 14.04.2009 09:20:12
Mücahit bey, ben billboardlarda daha çok bir mağazanın afişlerini görüyorum. Bazı raketlerde Zeki Toçoğlu var bu başkana DA şartlı yaklaşmaya başladınız... teşekkür etmemesi Sakarya halkına saygısızlık olurdu bence doğrusunu yapmıştır. Dozajında az miktarda da olsa teşekkür afişlerinin girimesi normaldir.
Adnan @ 14.04.2009 09:12:13
ismini vermeyen arkadaşla bir başka haber yorumundada denk gelmiştik bu adasuda ne oluyor anlamış değilim moderatör arkadaşlar bu mesajı sayın başkana iletmiyormusunuz adasuda gerçekten sıkıntı olduğu ortada herhalde mütahit çalışanlardan bukadar tepki gelmesi üzerine harekete geçmeniz lazım hepsini biraraya toplayın ve sorunlarını paylaşın bence yoksa burada devamlı yorum yazıp kafa kurcalamaya devam edecekler..
hasan ...... @ 13.04.2009 23:28:44
zeki toçoğlu tasarruf tedbirlerini devreye soktu,ilk icraat olarak tüm bilboadlarda,sakarya halkına teşekkür afişleri astırdı,eğer TASARRUF tedbirleri böyle başlıyor ise,VAY HALİMİZE...
mücahit @ 13.04.2009 16:14:01
başkanım bırakın gülmeyide adasuya gelin herkes birbirini ezmeye çalışıyor bukadar mesajların arkasından hala mütahit elemanların adasudaki çektiği sıkıntıyı haksızlıkları görmezden gelirseniz verdiğimiz oyların hakkını ahirette sorgularız paralarımız kesiliyor birkaç kendini bilmez müdürler yüzünden artık yeter..
........... @ 13.04.2009 16:06:14