4 Temmuz'da çok tartışılan bir seçimin ardından il başkanlığı koltuğuna oturdunuz. Size il başkanlığına aday olmamanız yönünde Genel Merkez'den herhangi bir istek geldi mi? DT: Ben il başkanlığına aday olmadan önce Genel Merkez tarafından aday olmamam konusunda hiç bir şey bana söylenmedi.
Sizce adaylığınızın Başbakan Erdoğan'dan gizlenmesinin nedeni ne olabilir? DT: Buradan giden haberlere göre bizim zayıf ve cılız bir oluşum olduğumuz ve dikkate alınmamamız gerektiği belirtilmiş. Bizim bu hareketi Ali İhsan Yavuz'un listesine girmek için yaptığımız şeklinde de dedikodular çıkarılmış.
Başbakan Erdoğan seçim günü size çekilmenizi söyleseydi, çekilir miydiniz? DT: Çekilirdim. Başbakan'a bilgi veren Genel Başkan Yardımcılarının da Sakarya'da iki aday çıktığını bilmemeleri görevlerini ne kadar iyi (!) yaptıklarını gösterir.
Seçim bitti ve il başkanı oldunuz ancak kavga bitmedi. Sürekli olarak görevden alınacağınız ve Başbakan'a rağmen seçimi kazandığınız iddia edildi. Bu söylentiler sizi o dönemde rahatsız etti mi? DT: Bizim seçimimizde Divan Başkanlığı yapan ve aynı zamanda bizim bölgemizden sorumlu olan Zeyit Aslan'ın ağzından o dönemde bazı cümleler çıkıyor. Bunlar, ‘Bu seçimi Ali İhsan Yavuz alır. Eğer ben Davut Terzioğlu'nun seçimi kazanacağını hissetsem bu seçimi burada yaptırmam. Bunun da örnekleri var" Daha sonra ise biz seçimi kazandıktan sonra, ‘Bakalım nasıl görev yapacak. Biz onu görevden alırız, gereğini yaparız" şeklinde salonda bizim arkadaşlarımıza ettiği laflar da var. Burada beni en çok Başbakan'a rağmen seçimi aldığım söylentileri üzdü.
Siz o dönemde gittiniz ve Genel Merkez'e istifanızı verdiniz. Sizi istifaya götüren süreç nasıl gelişti? DT: Milletvekili Şaban Dişli bana gelerek, "Genel başkan sizin istifanızı istiyor" dedi. Bende, "Eğer Genel Başkan benim istifamı istiyorsa bende istifa ederim" dedim. Ama bunu yönetim kurulumuzla paylaşmak istediğimizi kendisine söyledim. Şaban Bey bana o kadar zamanımızın olmadığını ve ertesi sabah saat 10.00'da orda olmamız gerektiğini belirtti. Ve hatta bana "İstifa dilekçenizi hazırlayın ben götüreyim" dedi. Başbakanımla görüşerek, kendisine durumu anlatacağımı ve o şekilde istifamı vereceğimi söyledim.
Başbakan ile görüşmenizde neler yaşandı? DT: Başbakan ile 15-20 dakika görüşme anında seçim öncesi olanları anlattım. En sonunda ise ona rağmen siyaset yapmayacağımı söyledim ve istifa ettim. Hemen ardından bana söylenen ise hiç kimseye haber vermemem ve görevime devam etmemdi.
Ama siz istifanızı verdikten 5 dakika sonra bu Sakarya'da yankılandı. Sızdıranın kim olduğu hakkında bir fikriniz var mı? DT: Ben sızdıranın kim olduğunu biliyorum. Ancak bu bende kalsın. Buna bakmak lazım. Önümün kesilmesi için istifa basına sızdırıldı. İstifamın hemen kabul edilmesi için yapıldı.
Ben istifanızın ardından yaşananlara gelmek istiyorum. O gece bir grup yönetim kurulu üyeniz sizin yerinize başkan arayışına girdi. DT: O bölümde ben arkadaşlarımın da hata yapmış olabileceğini düşünüyorum. Böyle bir olay hepimizin başına ömründe bir sefer gelebilirdi. Ne yapacağını bilememenin vermiş olduğu bir olay bu. Suçlu aramıyorum. İlk istifamı verdiğim zaman yönetim kurulununda görevden alınacağını da bana söylemişlerdi.
Yönetim kurulunuz siz böyle olacağını bilmenize rağmen neden görevlerine devam etme gereği duydu? DT: Yönetim kurulu istifa etmedi, yönetim kurulu başkanı istifa etti. O anda tecrübeli arkadaşlarımız, ağabeylerimiz onlara yönetim kurulunun görevde kalacağını söylediler.
Ancak yerinize bir isim gündeme getirildi. Erdal Yıldırım ismi o günlerde ortaya atıldı. DT: Erdal kardeşimiz siyasette çok daha yeni, çok zayıf. O da zannedersem birilerinin görüşleri doğrultusunda bu yanlışları yaptı. Daha yaşayarak, tecrübe kazanır.
Yönetim Kurulu karar defterinizin Ankara'ya gitmesiyle ilgili olaylar nasıl gelişti? Karar defterinizi Genel Merkez'den istiyorlar. Daha sonra yönetim kurulunuzu 3 hafta toplanamadı diye münfesih ilan ediyorlar. Bu olayda bir haksızlık var mı? Yok mu?DT: Evet karar defterini benden istediler. Genel Merkez defteri istediğinde onlara Hayır götüremem' diyemezdim.
Defter Genel Merkez'e gittiğinde Yönetim Kurulu'nun da ömrünün sonuna geldiği anlamına gelmiyor muydu? DT: O zaman bana Genel Başkan Yardımcıları, ;Yönetim kurulu üyelerinizde aynı şekilde görevden alınsın. Yoksa bir daha AK Parti'de siyaset yapamamaları yönünde önleri kesilebilir." dedi. Bende onun üzerine götürmek zorunda kaldım.
Genel Merkez'e iki tane raporun gittiği iddia ediliyor. Bu doğru mu? DT: Evet doğru.
Sizin raporunuzun temiz olduğu, ancak yönetim kurulu ile ilgili raporda arkadaşlarınız 'Karanlık Adamlar' diye bir ifade yazıldığı belirtiliyor. Sizin yönetiminiz içerisinde karanlık adam var mıydı? DT: Genel Merkez'e giden raporda arkadaşlarım için Karanlık Adamlar' diye bir ifade var. Ben bu karanlık adamlar ifadesi anlamıyorum. Ben yedekler de dahil bütün arkadaşlarımdan sabıka kaydı istedim. Hiç birinin sabıkası çıkmadı. Herkes bana temiz olarak sabıka kaydı getirdi. Bende onları Emniyet Müdürlüğü'ne verdim.
Bu iddiayı ortaya atan kişinin o dönemdeki rakibiniz Ali İhsan Yavuz olduğu doğru mu? DT: Yani bilmiyorum. Bir insana sırf senin gibi düşünmüyor diye, sırf senin gözetimin altına girmiyor diye karanlık adam diyemezsin. Benim arkadaşlarım karanlık hiç bir iş yapmadılar. Karanlık adam illegal iş yapana derler. Şu anda bu partide illegal ve demokrasiye uymayan işler yapılıyorsa, bence karanlık adamları daha değişik yerlerde aramak daha doğru olur.
Size görevden alınacağınız söylenmesine rağmen siz Siyaset Akademisi ile ilgili basın toplantısı yapmıştınız. Biz toplantıdan ayrıldıktan iki saat sonra görevden alındığınız faksı ulaştı. O süreçte neler yaşadınız? DT: O toplantıyı Genel Merkez'in talimatıyla yaptım. İki saat sonra beni Haluk İpek aradı. Hafta sonu il başkanları toplantısı vardı. İl başkanları toplantısına katılmamam gerektiğini ve görevden alındığımı söyledi. Genel Merkez bayramda göreve devam etmemi istedi. Bende arkadaşlarımı aldatamayacağımı söyleyerek, yazının faksını istedim ve partiden ayrılacağımı söyledim. Yazı geldi ve partiden ayrıldım.
Milletvekillerinden bu dönemde yeterli desteği gördünüz mü? DT: Göremedim. 5 milletvekilinden de yeterli desteği göremedim. Onlara karşı hiç artniyetli ve önyargılı olmadım. Şu anda yeni arkadaşımız geldikten sonra iki defa biraraya geldiler. Biz hiç bir araya gelemedik. Eğer bana destek verselerdi beni başıma bunlar gelmezdi.
Görevden alındığınız süreç içerisinde Ali İhsan Yavuz'un etkisi olduğunu düşünüyor muydunuz? DT: Evet düşünüyorum. Açık olarak ifade etmek istemiyorum ancak etkisi oldu. Bana söz verdiği halde yanıma gelmedi. Benim duyumlarıma göre de orada kalmamam için uğraştığını bana söylediler. Çok kesin kaynaklardan bunu duydum.
Siz 314 delegenin oyuyla seçildiniz. Ancak kimse net olarak görevden hangi sebeple alındığınızı bilmiyor. Davut Terzioğlu neden görevden alındı? DT: Cevap veremiyorum. Çünkü, hiç bir gerekçe yok. Şimdi görevden alınıp yerimize 308 oy almış arkadaşı getirince arkadaşlarımız haklı olarak isyan etti.
Genel Merkez sizi görüşünüzü almak için Ankara'ya çağırdığında neden gittiniz? DT: Ben bu partinin üyesiyim. Kişiler hata yaptı diye kurumuma asla zarar vermem. Başbakan'a bizimle ilgili giden bilgilerin aslı astarı yok. Bunların yanlış olduğunu bir gün Başbakanımızda anlayacak. Şu an yapılan yanlışlar 2011'de yine milletvekili olma yolunda yapılan yanlışlar. Kurban edilen biziz.
Partiniz sizin ardından uzunca bir süre il başkanlığı ataması gerçekleştirmedi. Ve ardından seçimde mağlup olan bir grubun yönetim kurulu üyesini atadılar. Bu atama hakkındaki görüşünüz nedir? DT: Yanlış bir atama diyorum. Şu anda AK Parti'nin yüzde 80'i bizimle beraber. Bizim mağduriyetimizden dolayı herkes bizim yanımızda. Bizim seçimi aldıktan sonra alınterimize bile saygısızlık yaptılar.
Uncuoğlu göreve geldikten sonra Çark Mesire'de bir toplantı yaptınız. Bu toplantıya neden ihtiyaç duyuldu. DT: Arkadaşlarımız bana tepkilerini biraz daha sesli ve yıkıcı vermek istediler. İstifa etmeyi bile teklif ettiler. Toplantıyı yaptılar ve beni çağırdılar. Bunlar bana, ‘Başkanım karşı taraftaki yönetime girmek istemiyoruz" dediler. Bende onlara "Kimse kimsenin siyaset yapmasını engelleyemez" dedim. Recep Uncuoğlu bana geldi. Benimde kendisinin yöneminde olmasını istedi. Öyle bir şeyi kabul etmedim. İşinin zor olduğunu söyledim. Bu partiyi bütünleştirelim dediği zaman aklımda soru işaretleri olduğunu söyledim. Ben seçildikten sonra bir kez dahi hayırlı olsuna gelmedi. Bana bunu nasıl yıkabileceğini sordum. Bende bunu zamanın göstereceğini söyledim. Ben Uncuoğlu'na arkadaşlarımın mesajını ilettim.
Yönetime girerlerse gönül koyar mısınız? DT: Ben hiç bir arkadaşıma gönül koymam. Benim arkadaşlarıma karanlık adam dediler. Şimdi benim oraya vereceğim isim beyaz olacak. Karanlık isimleri istemeyecekler. Geri kalan arkadaşlarımın yüzüne ben nasıl bakacağım. Onlar bana, "Beyazları ayırdın, karanlıkları geri planda tuttun demiyecekler mi? Ben onun için beyaz veya karanlık diye ayırmam. Benim 50 tane arkadaşımın hepsi beyazdır. Hiç bir zaman kurt sürüsünün içinde kuzu olmaz. Ya hepimiz karanlığız, ya hepimiz aydınlığız. Eğer onlar kurtsa benim onların içinde ne işim var. Recep Uncuoğlu'nu rahat bırakırlarsa çok güzel yönetimi yapar.
Davut Terzioğlu'nun şunu yapmasaydım dediği bir olay var mı?DT: Keşke lafı benim lugatımda yoktur. Ben doğru bildiğim herşeyde devam ederim.
Davut Terzioğlu bundan sonra ne yapacak?DT: Ticaretine devam edecek. Siyaset olarakta bu partinin bir üyesiyim. Bu partinin başarısı için doğru bildiklerimi heryerde anlatacağım. Ama yanlış bildiklerimi anlatmaktan beni kimse alıkoyamaz.
Son olarak eklemek istediğiniz bişey var mı?DT: Hangi birini anlatsam. Zamanla konuşuruz. Keşke bunlar yaşanmadı. Bu parti Sakarya'da bu olaylar yaşanmasaydı. Benim görevden alınmamı bu halka nasıl anlatacaklar.
Bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz. DT: Ben teşekkür ederim
Röportaj: Mustafa Kaya Yeni Sakarya Gazetesi)
Bu habere yapılan yorumlar
Davut Başkan seçilince AKEPE adam oldu demiştiiiiim.
ortak akıl @ 22.11.2009 10:08:17
bu sefer patlar bu ampül sakaryada
sabahattin senol @ 19.11.2009 13:21:49
helal olsun mustafa güzel reportaj yapmışsın
anlayın @ 18.11.2009 13:10:49
Davut başkan ne dediyse doğru dedi.neden bu konular bilenler çarpıtarak yorum yapıyor.bali yorum yapmayında dik durun.
kuzey köylü @ 17.11.2009 20:29:35
geçti bor un pazarı.sür eşşeği niğdeye...bu açıklamaların bile senin il başkanlığı yapmaktan ne kadar aciz olduğunu ispatlıyor..
davut baş @ 16.11.2009 23:25:54
Kendin çal kendin söyle.
Diyorum bunlar karaktersiz diye.
Kendi iradeleri ile bir şey yapacakları yok.
3 yıllık iktidarında da aynen böyle çaldılar,çırptılar ve hiç bir hayırlı işe evet demediler.
Şimdi kullandığım rumuzu çalıyorlar.
Aynaya bakıp da konuşuyor beyefendi.
Benim adıma yorum yapma çirkefliğini ve karaktersizliğini gösteren.
Kendine bir isim bulamıyorsan,
Parti başkanına çık,
O sana bulacaktır muhakkak.
Aşk İklimi @ 16.11.2009 12:49:11
Aslında çok haklısın Hayaticiğim, de amigoluk yapmak zor zanaat, sen de bizi anla. Takmışlar bize bir at gözlüğü, neyi göreceğimizi, neyi görmeyeceğimizi parti yetkililerimiz belirliyor, bizde ona göre tavır geliştirmek zorundayız, ki malum sebepler!!!
Aşk İklimi @ 16.11.2009 10:36:56
Geçen mübarek bayramı Davut başkan ve yönetimine zehir eden ali ihsan yavuz ve ...... inşaallah bu kurban bayramı zehir olur. Rabbimizden tüm kalbimle bu süreçe katkıda bulunan herkese(özellikle vekillere ve büyük(!) başkana)bu bayram zehir olsun...........Kul hakkı yemek,kalp kırmak ne olduğunu bilmiyorlar.Ben bu yönetime oy veren bir delege olarak hakkımı helal etmiyorum. İnşaallah bayramda bu....... felaket haberlerini duyarız.Ali ihsan yavuz ve ....... sizi Allah'a havale ediyorum.
a. duman @ 16.11.2009 09:43:57
Hayati,
Nasılda çirkefleşiyorsunuz.
Aynı genel başkanınız gibisiniz.
Yok birbirinizden farkınız.
Memleket hayrına bırakın iş yapmayı,
Hayırlı bir rüya göremeyecek kadar zalim ve ihanet içerisindesiniz.
Zaman her şeyin ilacı.
Bu millet sizi defalarca sandığa gömdü,
Yine gömecek.
Siz yine akıllanmayacaksınız.
Aşk İklimi @ 14.11.2009 23:47:42
Aşk iklimi...
Tam sana göre bir değerlendirme ve sen tam busun işte. Çevir kazı yanmasın.
yok gizli işler çevirmişlerde, yok müneccim genel başkanın bunu öğrenmişte, feshetmişte...
Ben seni AKP'lilere havale ediyorum.
Hiç değilse bundan sonra başkalarının iç işlerine burnunu sokma.
hayati @ 14.11.2009 19:32:35
"Hayati" Rumuzu ile yapan bey, Rumuzumu kullanara bu işe ne dediğimi soruyor.Eksik olmasın.
Bende onun muradı yerine gelsin diye,içimden geçenleri yazayım.
Terzioğlu'nu tanımam,etmem.Hakkında kötüdür veya iyidir diyebilecek bir durumum yok.
Aday olma sürecinde yapılan yanlışlıklar ve dönen dolaplar olduğunu gerek basından,gerekse bazı arkadaşlar vasıtası ile duyduk.
Özelliklede Sakarya'da bazı gruplar ve kişiler kendini partiüstü olarak görüp,hesaplarını yapmaya şimdiden başladılar.
Bu oyunu gören Başbakanımız seçimi iptal ederek,sizmisiniz benden gizli iş çeviren der gibi;teşkilatı fesf etti.
Belkide atanabilecek en güzel adayda karar verildi.
Bundan sonra İnşallah hayırlı hizmetler yaparak Sakarya'ya hizmet eder.
Benden bu kadar.
Aşk İklimi @ 14.11.2009 18:12:53
Aşk iklimi ne diyor bu işe!!!
hayati @ 14.11.2009 15:23:09
ADAM GİBİ ADAM DAVUT TERZİOĞLU...........NE YAPMSI GEREKİYORDU ONLARIDA YAZSAYDIN MESUT BEY.......
BİTER..........VE BİTTİ........ @ 14.11.2009 13:13:17
eğer sizi görevden aldıranları arıyorsanız bunu dibinizde arayınız. Ak Parti de siyasi yaşamının sonuna gelenler çok uğraştı ama nafile!
justice @ 14.11.2009 12:16:57
sayın terzioglu bu kadar şeyler yaşamışsın ama adamlıgını ortaya koyamamışsın neden cünkü siyasetten bir beklentin var bu kadar haksızlıga rahmen yapman gerekenleri yapmayıp birilerine boyun bükmüşsün..siyasette dost yoktur sadece dost görünen ............( ama bu akp icin gecerli)
mesut @ 14.11.2009 10:48:06
nasıl bir kolpacılıktır bu anlayamadım kovanlarla kovululanlar birbirini yiyor allah akıl fikir versin.
mk @ 14.11.2009 01:10:00
SN TERZİOĞLU HİÇ KENDİNİZE SORDUNUZMU NEDEN İL BAŞKAN ADYI OLMANIZ İSTENDİ? DELEGELER SİZİ ÇOK İYİ TANIYORDU DA ÖYLEMİ OY VERDİ? RENGİNİ KENDİNİZİN İFADE ETTİĞİ ARKADAŞLARINIZIN NELER YAPTIĞINI SİZDE ÇOK NET BİLİYORSUNUZ BU HAK EDİLMİŞ BİR ZAFER DEĞİLDİ BEN DAVRANIŞLARINIZDAN SİZİNDE HAZMEDEMEDİĞİNİZİ ÇOK NET ANLIYORUM.
DAHA FAZLA BÖYLE TALIHSİZ AÇIKLAMALAR YAPARAK KENDİNİZE VE AK PARTİYE ZARAR VERMEYİN.
adalet @ 13.11.2009 23:54:39
neden yorumları yayınlamıyonuzs sayın editör
sakarya_adapazar @ 13.11.2009 21:44:40
davut efendinin çenesi vurdu gerçi hazımsızlık midede olur ama, seçimde binbir dolanla yar etmedikleri koltuğu, görevden alınmalarına rağmen hala ortalığı bulandırarak atanmışada yar etmemek için herşeyi yapacaklar anlaşılan, bunlarda akp nin ergenekonu işte herşeye ragmen illa onlar yönetecek, yeter artık gölge etme davut bey çekil köşene otur bari memlekete böyle bi hayrınız olsun...
yaz gülü @ 13.11.2009 21:36:10
Kılavuzu Şaban Dişli olanın hali böyle olur. Başbakan , Şaban Dişli'yi SİLDİ. AK Partide siyaset yapmak isteyen Şaban Dişliden uzak dursun
Kamil @ 13.11.2009 20:54:43
okuduklarıma inanamadım.bu parti türkiyeyi yönetiyor,hayret ve ilgiiiinç.sakaryanın niye taşanabilir iller içerside 58.sıraya düştüğününün en güzel gcevabı
beylerbeyi @ 13.11.2009 19:36:06
valla başkan haklısın yerden göhekadar yergök arası burda 10cm
bu güne kadar neden sustun madem bu kadar haksuızlık yapıldı sana ve arkadaşlarına atamadan sonra neden açıklamalarda bulunuyon bir beklentimi vardı acaba sorusugeliyor aklıma ben AKPARTİ ÜYESİDE DEĞİLİM OYUMUDA VERMEDİM VERMEMDE AMA SANIRIM İYİDE YAPMIŞOIM VERMEMEKLE BU KADAR BİZANS OYUNU HANGİ PARTİDE OLUR BİLEMEM İYİKİ SİYASET VE SİYASİ İŞLERLE MEŞKUL OLAN TANIDIĞIM YOK GENEDE YOLUN AÇIK ALNIN KAPSA OTUR KONUŞMADA PARTİNE ZARAR VERME YADA BAŞKA OLUŞUMUNİÇİNE GİR SAKARYADA PARTİMİ BİTTİ SENDEN PİRİM YAPACAK O KADAR PARTİ VARKİ YADA PARTİ KURUN OLMAZMI AZİZ DEVRİK BAŞKAN
sakarya_adapazar @ 13.11.2009 19:34:36
DAVUT BEY HATAYI SEN YAPTIN İSTİFANI 49 KİŞİYE SORARAKMI VERDİN BİRİLERİNE GÜVENDİN VERDİN AMA YANLIŞ YAPTIN BUNDAN SONRA BANA KALIRSA BEYANAT VERMEN YANLIŞ BİR DOST
KERİM @ 13.11.2009 19:31:23
sayın ayhan sefer mutlumusun partiyi karıştırdın.şimdi kına yak ellerine ve oyna.
tufan @ 13.11.2009 18:57:32
Davut Terzioğlu na yapılan yanlıştır. Sakarya da AKP bunu nasıl anlatacak çok merak ediyorum...
Hacı Murat @ 13.11.2009 18:56:14
SAYIN BAŞKAN BİZİM BAŞKANIMIZ SENSİN, SECİLEN SENSİN, ASİL SENSİN, ATANANLAR UTANSIN, ALİHSANLAR UTANSIN,SEN GÖNLÜMÜZDESİN. ATANANLAR MİLLETİN YÜZÜNE NASIL BAKACAK,MİLLETE NASIL CEVAP VERECEK.YANİ BİZ SEÇİMDE KAYBETTİK DOLAP, YALAN VE DALAVERA İLE YÖNETİMİ DEVİRDİK VE ATANDIKMI DİYECEKLER? AKILDAN YOKSUN ZAVALLILAR AKPARTİYE BU KADAR ZARAR VEREBİLİRSİNİZ. MUHALEFETE GEREK YOK. BAŞKANIM DAVUT BEYE BAŞARILAR ATANANLARADA BAŞARISIZLIK ZATEN OLACAGIDA O....
abidin @ 13.11.2009 18:52:39
NIYE ANLATSINLARKI NE GEREK VAR BU MILLET GENE BUNLARA OY VERIR
KERIM HALIL @ 13.11.2009 18:46:12